۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰

برگزاری مراسم بدرقه کاراته‌کاران؛

صالحی امیری: کاراته پرچمدار اخلاق در ورزش حرفه‌ای است

صالحی امیری: کاراته پرچمدار اخلاق در ورزش حرفه‌ای است

مراسم بدرقه تیم های ملی کاراته ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و برخی مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بدرقه تیم‌های ملی کاراته (کاروان عزم و ایمان) به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قزاقستان با حضور سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه در سالن فارسی آکادمی برگزار شد.

سیدحسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته، راستینه نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر اسماعیل احمدی سرپرست حوزه وزارتی و دکتر کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم حضور داشتند.

برگزاری مراسم بدرقه تیم ملی کاراته با حضور رئیس کمیته ملی المپیک

سید حسن طباطبایی: نتیجه‌ای تاریخی در انتظار کاروان «عزم و ایمان» است

در این مراسم سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته ضمن خیر مقدم به صالحی امیری به عنوان حامی کاراته و راستینه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که دان هفت کاراته را در اختیار دارد، گفت: حدود سه سال است که مسابقات تیم‌های پایه در کشور برگزار نمی‌شود و در مسابقات آسیایی و جهان غایب بودند. دلیل این بود که جمعیت بزرگی باید اعزام می‌شد. در دوران گذشته بحث المپیک بود و سپس این شرایط کرونا بود که باعث لغو مسابقات آسیایی شد.

وی تاکید کرد: اگر کمک جامعه بزرگ کاراته نبود، این اعزام کاری سخت و نشدنی بود. ضمن اینکه تأکید می‌کنم این اعزام بسیار کیفی است. تقریباً پس از شرایط کرونا، اردوها به صورت مرتب برگزار شد و ملی پوشان با تمام مشکلات و سختی‌ها، عاشقانه در اردوها حضور یافتند و در کنار مربیان مصمم خود با تمام وجود تمرین کردند.

طباطبایی ادامه داد: از همه مربیانی که خالصانه با کمترین امکانات تیم را آماده کردند تشکر می‌کنم. ان‌شاء الله با مدال‌های رنگارنگ و موفقیت کاروانی که «عزم و ایمان» نام گذاری شده است با عزم راسخ و ایمان، یک نتیجه تاریخی برای کاراته کشورمان رقم خواهیم زد.

رئیس فدراسیون کاراته تصریح کرد: مربیان موتور متحرک هر رشته ورزشی هستند که ورزشکاران را با کم‌ترین امکانات برای حضور در صحنه‌های بزرگ بین المللی آماده می‌کنند. امیدوارم نتیجه خوبی رقم بخورد و پرچم کشور را بارها در قزاقستان به اهتزاز درآوریم.

صالحی امیری: کاراته آبروی ورزش ایران است

در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک طی سخنانی با بیان اینکه کاراته آبروی ورزش ایران است اظهار داشت: شما نماینده یکصد هزار کاراته کای ایران هستید. امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ کاراته ایران است که برای همیشه در تقویم کاراته ایران ثبت خواهد شد. معتقدم کاراته یعنی شجاعت، رقابت و رفاقت، اخلاق، غرور، غیرت و انسانیت، سلامت و نشاط ملی، سکوی قهرمانی و پهلوانی، حرمت، کرامت و اخلاق؛ در کلام شما عزم و ایمان انسان‌های بزرگ و با فضیلت در ایران است و امروز نمایشی را طباطبایی برگزار کرد که کاراته می‌تواند پرچمدار اخلاق، فضیلت همدلی و هم نوایی در ورزش ایران باشد. کاراته جزو معدود فدراسیون‌های که نسبت جنسیتی آن عادلانه است و دختران ما انگیزه بالایی برای درخشش در میادین بین‌المللی دارند.

صالحی امیری ادامه داد: به شما اطمینان می‌دهم که دولت و مجلس در کنار شما هستند و وزیر سخت‌کوش، با معرفت و اخلاق‌مدار در کنار شماست. امروز یک دستگاه بزرگ به نام وزارت ورزش و جوانان را در کنار خود دارید و از این بابت نباید هیچ ورزشکاری دغدغه و نگرانی داشته باشد. در چهار سال گذشته سابقه نداشته یک نماینده از کاراته در حد دکتر راستینه در دستگاه تصمیم گیری مجلس حضور داشته باشد.

وی اظهار داشت: کاراته از معدود ورزش‌هایی است که در جامعه آماری خود بین دختر و پسر تعادلی منطقی وجود دارد. مبارزه دختران ما در میادین بین المللی یک پیام ویژه برای جهانیان دارد و اینکه آنچه رسانه‌های معاند در مورد نظام و تبعیض منتشر می‌کنند دروغی بیش نیست. اعزام این کاروان و نتایجی که کسب می‌کند باعث نشاط ملی خواهد شد و به همه بزرگان کشور می‌گویم که امروز هزینه در ورزش یک سرمایه‌گذاری است. به جای پرداختن به هزینه درمان و انزوا گزینی در ورزش سرمایه‌گذاری کنید و نتیجه آن را ببینید. اگر کاراته بدرخشد یک ملت احساس غرور می‌کند و اگر چراغ کاراته خاموش شود یاس ملت افزون خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: باور دارم کمیسیون فرهنگی، فراکسیون ورزش و مجلس این عزم را برای حمایت از شما دارند. امسال در واقع نمایش اخلاق برگزار شد و ذبیح الله پورشیب تا لحظه آخر در کنار گنج زاده بدون کمترین چالشی تمرین کرد و همین باعث درخشش سجاد در توکیو و کسب مدال طلا شد. در کمیسیون ورزشکاران نیز ریاست آن را به سجاد گنج زاده دادند و این نشان از جایگاه کاراته در ورزش ایران دارد. کاراته باید قدر خود را بداند و باید پرچمدار اخلاق در ورزش قهرمانی باشد.

صالحی امیری در پایان گفت: برای همه شما آرزوی موفقیت دارم، ما بیش از نتیجه به خود شما فکر می‌کنیم، به سلامت، اخلاق و معرفت شما فکر می‌کنیم و برای ما پهلوانی ارزشمندتر از قهرمانی است.

کد خبر 5374401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha